Sunday 24 June 2012

Kisah antara Aku dan Dia...

OK...setelah kami berkenalan semula.....nak tau mcm mn kisah kami bermula?? Haa...meh aku nak cite ckt..mcm mn kisah pertemuan semula antara aku dan dia...



Selama perkenalan yang singkat…kami x pernah bercinta atau berkapel….sbb aku pon x tau ape tu CINTA..(ayt mcm entryku yg sblm ni…)..Kenal dah lame, tp baru bertemu semula di alam siber...(laman muka buku lerr…) Baru hanya bersembang di alam siber pada bulan September 2011, kemudian pada bulan Oktober-November, selepas hari jadiku dan ketika hari raya haji, dia dtg ke rumahku yang hanya mengambil masa dlm 10-15 minit dr rmhnya…(dkt la jgk..hehe)…Selalunya bila kite berkwn dgn lelaki, kwn2 la tmpt dan org pertama yg akn tau dan akn kita ceritakan…tp berlainan dgn aku…family aku dahulu yg tau, dan MAKku juga menanyakan siapa DIA? Bila di tye org mn, aku berkata… “Org dkt jerr..” lalu MAK pon menjawab..  ’’Alhamdulillah...’’ Wahh...x sangka juga mak akan kate mcm tu..sbb aku ingt kami hanya kenalan yg biasa2 saje.... Betol la...redha dan doa MAK itulah yg perlu kita dahulukan dan utamakan....


Ketika itu aku pon x sangka dan x percaya…dia telah memberikan hadiah harijadi kpdku yg selama ni aku pon x pnh dpt dan mmg dlm wishlist aku juga laa…ni la hadiahnyeee….I like!  




Aku x tau la masa tu die sgja nak uji@menawan hati aku…tp klo x bg pon aku ttp rasakan dia ikhlas dlm ingin berkawan dgnku…aku menanya juga kpd ahli keluargaku…adakah ptot aku terima? Jadi, jwpn mrk…  “Kalau hadiah dari seseorang kita patot terima..” Siapa sanggup semata2 nak beri hadiah cenggini kan..huhu…bkn niat aku utk menunjuk2, tp dr kemudahan inilah membuatkanku semakin lama semakin terasa sesuatu yang hadir dlm diri ni….krn selama ni, aku blom pernah membukakan pintu hatiku utk terima seseorang apatah lagi untuk serius sebegini rupa…



Sampai skrg pon aku masih x percaya dan terpinga-pinga…betol ke ni semua??? Adakah aku dpt terima dia hadir dlm hidup aku??? Sehingga DIA juga selalu mengatakan.. “Semoga Allah lembutkan hatiku utk terima dirinya seadanya”…Chewahhh…mentang2 lagu ‘Ombak Rindu’ tgh hot mase tu kn..huhu…








Aduuhhh…x cayer3x…..haha..tu la aytku sampai skrg yg masih terpinga2..tapi perlu percaya juga laa…dah mungkin ini takdir dan jodoh buatku…Sooo, dalam masa perkenalan semula yg singkat, DIA tlh mengambil tindakan yg begitu drastik sehingga kadang kala aku pon x dpt terima…tapi bila selalu berdoa, istikharah dan musyawarah sesama ahli keluarga, hati aku menjadi semakin menerima dan cuba utk lebih bersedia…ye laa..umur pon bkn makin lama makin muda kan…perempuan plk tuu..makin lama nti saham makin turunn..takot pula nti saham dosa makin tinggi kn…Jadi ini mungkin adalah yg terbaik buatku…InsyaAllah….


Pada bulan 2 tahun 2012, bersamaan dengan  12 Rabiulawwal iaitu sempena thn kelahiran Rasulullah SAW…(Moga2 lbih berkat hendaknya..)...Dia meminta keluarganya dtg utk merisikku... Sangat nerves dan berdebar2 aku dibuatnya..ye laaa…first time kn…hehe…



The Ring & Cake from his family in that day!


Akhirnya aku telah selamat bergelar risikan org..haha…Sungguh lagi terkezut den di bueknyo.. apabila DIA menyatakan hasrat utk terus masuk meminang dan bertunang pada bulan 3! Hahhh??? Ohh..no3x…tooo early laa…i’m not prepare pape pon lg….Soo, aku minta supaya DIA tangguhkan dulu hasrat tu sehingga aku benar2 bersedia…Maka dlm perbincangan lagi…kami memutuskan utk bertunang pada bulan 6…(time sekolah kn…sng ckt..tp bkn aku la cutii…sbb opis mn cuti skolh..huhu..) Start dari bln 4, kami prepare beli brg ckt2 dan membincangkan perkara hal pertunangan ni dgn lbih lanjut….

*Thanks for reading....


No comments:

Post a Comment