Sunday 10 June 2012

Apa itu Cinta??


Kisah ini ku kongsikan bersama untuk mereka yang sedang menanti, ternanti2, tertunggu2,  sedang mencari atau tertanya2 siapakah yang akan hadir sebagai teman hidup dan lebih lagi sebagai teman hingga ke Syurga..InsyaAllah...Bukan untuk menjaja cerita yang x seberapa, tapi untuk ada kebaikannya...Bak kata pepatah, yang baik di jadikan tauladan, yang buruk di jadikn sempadan..(jgn lari ikot gf/bf korang g sempadan suda la yee..heehe)....


Nak di ceritakan, kisahku ini bukanlah best sangat, tapi bole dijadikan novel jugaklah kirenye klo dibukukan..hehe...Selamaku hidup di atas muka bumi yang indah ciptaan Alah S.W.T ni, aku rase belum pernah jatuh cinta..kot?....(mesti korang x percaye kn, sbb ramai kwn2ku yg mmg x percaya...aku pon plik knp diorg x pcye....huhu) Sepanjang sekolah rendah sampai la sekolah menengah blom pernah la nak bercintan-cintun ni...(x mcm bdk2 zaman sekarang, kecik2 lagi baru tadika dah pandai nak cintun2 kn..)


Nak kata aku x pnh berkwn dgn lelaki mmg tipu la kan..Dari dulu, kwn2 lelaki mmg la ramai, tp cuma kwn k..not more than that..klo ade yg special pon aku mmg x pnh percaya dan x tau, ape tu cinta?? adakah perlu bercouple2? urrmmm...aku pon plik...so, aku lbh selesa dan suka bergelar SINGLE....



Dari sekolah, sampai la ke universiti, aku lihat ramai kapel2 dan pasangan yg asyik di lamun cinta…tapi akuu?? Urrmmm..tipulah klo kate x de yg special gak kn…Ade tu ade..tp klo org tye aku “ Kau xde pkwe kee?? Tpu la klo kau xde kn…” huhu..Sooo, aku lbih selesa jawab dan memberi jawapan yang bernas lagi mengelakkan drpd gossip melanda…heheh…. “Nak kate xde mcm ade, tp nak kate ade pon mcm xde” hehe…(tu la jwpnku)….Ade jugalah beberapa orang hamba Allah yg pernah meluahkan perasaan mrk kpdku dan x kurang juga yang jd secret admirer ku..hehe..(mcm perasan jerk kn..tp tu la hakikat sebenar..) Aku x pernah pon rase cinta, sbb aku xtau ape sbnrnye CINTA…




Sejak dari dulu aku mmg kurang suke untuk berbicara tentang CINTA dan meluahkan perasaan pd sape2, sbb aku lbh suke untuk CINTA kpd SUAMI ku sahaja setelah akad lafaz dan ijab qabul nanti….(Waahhh..hehe..) Serius tau! Betol aku x tipu k…Nak kate suke dan sayang pada seseorang tu mmg la ade, tapi aku akan berterus terang kpd mrk untuk CINTA mmg masih belom ade….Bukan niat aku untuk memainkan perasaan mrk, tp tu hakikat sebenar yg mrk perlu tau…Alhamdulillah..mujur jugalah aku bkn seorang yg suke nak ikot2 org..sbb rmai diantara ank muda pd zaman skrg yg mmg bile tgok org lain kapel mrk akn kate “Sweetnyerrr kapel tu ..urrmmm, aku pon nak cari pkwe/mkwe, gf/bf gak laaa..” (hurrrmmm…tu la, ikot org sgt…)

Semasa di Universiti (UiTM) , aku start utk menumpukan perhatian pd pelajaran. So perkara2 sampingan spt kapel2 ni aku kurang pandang sgt da..(kurang je k, bkn x pndg lgsg..hehe)… Then…setelah habes menuntut di UiTM……cerita lain pon bermula…jeng3…tgguuu di contengan diariku akan dtg k….

*Terima kaseh kpd yg membaca...

No comments:

Post a Comment