Wednesday 13 June 2012

Allah Lebih Tahu~~

Ada kalanya di dlm hatiku terbisik kata2 utk mencari CINTA..tapi aku abaikan krn bagiku, pengharapan pada Allah itu adalah lbih baik dan aku juga selalu menyatakan bahawa sekiranya ada lelaki yang ingin mendekatiku, adakah DIA yang akan menjadi Suamiku?? dan adakah aku ini pelengkap tulang rusuk kirinya yang hilang? Jadi, aku x suka utk berkapel2 krn aku hanya berharap jika seseorang lelaki itu dtg kepadaku, dan dgn segera dtg dahulu ingin  meminangku, maka yang itulah akanku terima….aku x mahu membuang masa dgn CINTA dan org yang blm tentu benar2 ikhlas dan jujur utuk menjadikan aku permaisuri dan ratu didlm hidupnya…(ayat skema ckt..hehe..)





Memilih tu boleh, tapi bkn terlalu memilih…inginkan yang sempurna pon bole tp kesempurnaan tu x akan hadir tanpa kita melengkapkan kesempurnaan diri seseorang yg lain…sbb kita sbgai hamba Allah ni blom tntu ckop sempurna..Maka Allah jadikan kita lelaki dan perempuan utk saling lengkap melengkapi dan menyempurnakan kekurangan dan kelemahan diri masing2 untuk jadi lbih sempurna….

“Aku bukanlah seorang gadis yang cerewet dalam memilih pasangan hidup.. Siapalah diriku ini untuk memilih berlian sedangkan aku hanya sebutir pasir yang wujud di mana-mana..
Tetapi aku juga punyai keinginan seperti gadis lain, dilamar lelaki yang bakal dinobat sebagai ahli syurga, memimpinku ke arah tuju yang satu.. Bukan rupa yang ku impikan, bukan harta yang ku inginkan..
Tetapi sandaran AGAMA yang ada dalam dirimu yang ku perlukan.. Aku akan berasa amat bertuah andai dapat menjadi tiang seri ataupun sandaran perjuanganmu…” –Dari sumber yang di percayai…


Siapa Sangka…Jodoh kita mungkin ada berdekatan dgn kita? Atau mungkin selama ini kita x perasan…kita selalu mencari yang jauh dan tiada berdekatan dgn kita…tp Allah tahu siapa yang lebih baik dan terbaik sbg jodoh kita….Aku pon blom tahu adakah DIA itu jodohku?? InsyaAllah..Semoga Allah telah menetapkan aku adalah pelengkap tulang rusuk kirinya yang hilang…
Aku pernah bermimpi bertemu dgn seseorang yang mungkin DIA? Tapi kabur…aku melihat DIA mencari tulang rusuknya yang tba2 hilang..(spt di scan x-ray pula..) Mugkinkah DIA? Urmmmm…


Jadi, sebagai peringatan kpd diriku sendiri dan juga nasihat kpd semua (yg sudi membaca)….
“CINTA TAK PERLU DICARI . SBB YG DICARI TU AKAN PERGI , TAPI ADA ORG CKP KALAU TAK CRI MCM MANA NK JUMPA?? KAN KENA BERUSAHA…. Urrmmm, X PERLU LAA . SELAMA NI YG KORANG TAK CRI ADE JE YG DATANG MENGGODA KAN ....hehe.. ..CINTA YG KITA TUNGGU LAGI BERMAKNA SBB DIA AKAN SYG KITA APA ADA NYA…”

*Andainya kamu adalah jodohku yang tertulis di Luh Mahfuz, Allah pasti mencampakkan rasa kasih di dalam hatiku, jua hatimu kali pertama kita berpandangan kelak.. Bahagia itu pasti menjadi milik kita, itu janji Allah..
“Aku sayang kamu kerana Allah....’’



No comments:

Post a Comment